Tak fordi du kikkede forbi min blog, du må meget gerne lægge en kommentar :-)
Eller hvis du har et spørgsmål kan du skrive til mig på
Mail adressen bagkagemedsjovogballade@gmail.com






mandag den 2. december 2013

Jule kagehus

 Christmas gingerbread house
Så er det snart jul igen og jeg har gået op kikket på nettet hvilken type hus jeg skulle lave i år.
Og det blev til denne jeg fik tegnede mønstre til
her er den opskrift jeg brugte
 Jeg starter med at skære alle delene ud og lave de ønsket vinduer
de bages i ovnen til de ikke er helt bløde, men helder ikke sten hårde. da det kan være lidt finpudsning af dele så det hele passer sammen
Jeg samler mit hus med royal icing altså flormelis tilsat æggehvide,
til en er ret tyk, men alligevel sprøjtebar
 Jeg lavede 3 farver royal icing grøn, rød og hvid
Jeg pynter sidderne inden jeg samler den, da det er svære at gøre det, når den er samlet
Her har jeg samlet de fire væge og det skal tørre lidt inden taget kommer på
Saml så taget der kan godt være lidt der skal skæres lidt til
Døren er lavet af fondant
træerne ved døren er også lavet i fondant med lidt royalicing til effekt
 Her er mine tegninger hvis du skulle have lyst til at bruge dem
godt arbejdslyst håber det bliver et super fint hus :-) 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar