Tak fordi du kikkede forbi min blog, du må meget gerne lægge en kommentar :-)
Eller hvis du har et spørgsmål kan du skrive til mig på
Mail adressen bagkagemedsjovogballade@gmail.com






lørdag den 1. september 2012

Fondant Mandellagkage m. Hindbær og blåbær mousse


Mandellagkage:

4 æg
120 g. sukker
50 g. mel
50 g. mandelmel eller nøddemel
15 g. kartoffelmel
1 tsk. bagepulver

Del æggene i blommer og hvider. pisk hviderne stive. Pisk æggeblommer og sukker hvidt, tilsæt mel, mandelmel, bagepulver og kartoffelmel. Vend æggehviderne i tilsidst og hæld det i den smurt springform på ca. 22 cm.

Bages ved varmluft i 175 grader i ca. 45 min.
Efter afkøling deles i 3 dele.


Hindbær/bløbær mousse:

250 g. hindbær og blåbær
vanilje essens
100 g. sukker

Det koges op under låg i ca. 15 min. og afkøles i køleskab i min. 2 timer.

½ l. fløde
150 g. hvid chokolade
5 blad husblas
Husblas ligges i blød. Varm fløden op til ca. 80 grader og tilsat chokoladen og rør den blank. Vrid  blusblasene og kom den i. Sættes i køleskabet med film over i min. 3 timer, til den er helt kold.

Pisk fløde cremen og bland hindbær/blåbær massen i( kan evt. blentes inden).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar