Tak fordi du kikkede forbi min blog, du må meget gerne lægge en kommentar :-)
Eller hvis du har et spørgsmål kan du skrive til mig på
Mail adressen bagkagemedsjovogballade@gmail.com






mandag den 29. oktober 2012

chokolademacarons med saltkaramel


                                                   Chokolademacarons med saltkaramel
 
 
 
 
De er ikke helt perfekt men de smagt rigtig godt, jeg tror måske det var fordi det var fordi jeg satte ovnen på varmluft, så næste gang skal det prøves uden :-)


Kager: 

170 g. floremelis
90 g. mandelmel
2 spsk. cacao
90 g. æggehvider( ca. 3 stk.)
2 spsk. sukker

Saltkaramel:

3/4 dl. sukker
½ dl. lys sirup
½ dl. vand
3/4 dl. piskefløde
75 g. smør
lidt kværnet groft salt
Kager:

Mandelmel: Put kogende vand over mandlerne og lad dem stå lidt, smut mandlerne. Tør den en en varm ovn i 5-7 min. til de er tørre. Køl dem helt af og blendt dem fint.

Tegn omkring 50 cirkler på bagepapiret med en størrelse på en fem krone
Pisk æggehviderne luftig i en ren og tør skål. Tilsæt sukker og bliv ved med at pisk, til hviderne er blevet til fast skum. Vend resten i, til det  bliver til en glat dej og kom det op i den sprøjtepose
Sprøjt kagerne ud på cirklerne og lad dem hvile i min. 45 minutter inden de sættes i ovnen ved 125 grader i ca. 20 min. på den nederste rille. Husk kagerne må ikke tage farve og bunden skulle slippe bagepapiret når du prøver at løfte dem.Lad kagerne køle af


Saltkaramel:

bland sukker, vand og sirup i den tykbundet gryde og kog det op og derefter simre under omrøring, til sukkeret bliver lysebrun.Rør fløden i og derefter smørret. Lad det simre i nogle minutter til det bliver tykker. køl det helt af inden det sprøjtes på kagerne. Kagerne kan holde sig ca. 1 uge i køleskabet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar