Tak fordi du kikkede forbi min blog, du må meget gerne lægge en kommentar :-)
Eller hvis du har et spørgsmål kan du skrive til mig på
Mail adressen bagkagemedsjovogballade@gmail.com






fredag den 7. december 2012

How to do Hjemmelavet negerboller

Hjemmelavet negerboller
 
Start med at lave bunden, det kan være marie kiks, eller marzipan bund,
 som jeg har brugt, de skal dyppes på begge sidder.
lad dem tørre imens du laver det andet
 
 
Del 1. piskes stift
20 g. merinque pulver(specialkøbmanden)
110 g. vand
15 g. sukker
 
Del 2. koges op
70 g. vand
95 g. glukose(Specialkøbmanden)
190 g. sukker
 
Del 2 hældes op i del 1. og piskes til meget meget kraftig skum.
Put det op i en engangssprøjtepose og klip et hul på ca. 2 cm. i diameter
Sprøjt skummen op på bundene
Smelt meget chokolade, du skal bruge meget mere end du regner med en 600-800 g.
tilsat kakaosmør pulver(Special købmanden), så det bliver en del tyndere, dvs. du få et tyndere
lag chokolade på din negerbolle
 


 
Velbekom
Opskriften har jeg fra min tid på Nordsøen, og der var de altid en stor succes

Ingen kommentarer:

Send en kommentar