Tak fordi du kikkede forbi min blog, du må meget gerne lægge en kommentar :-)
Eller hvis du har et spørgsmål kan du skrive til mig på
Mail adressen bagkagemedsjovogballade@gmail.com






fredag den 1. marts 2013

Appelsin cupcake med appelsinfrosting

Appelsin cupcakes med appelsin frosting og stedmorblomster
 
4 dl. mel
2½ dl. sukker
2 tsk bagepulver
3 æg( deles og piskes hver for sig)
1 tsk vanilie sukker
1½ dl. friskpresset appelsin
skrald fra en appelsin
125 g. smør
50 g. hakket chokolade
 
Pisk smør, sukker, æggeblommer og vanilie sukker sammen til det bliver cremet og hvidt konsistens
Put mel, bagepulver og appelsinsaft i gradvis.
Tilsæt appelsinskrald og chokoladestykkerne
Vend det skift pisket æggehvider i tilsidst.
Hæld dejen op i muffinformene
 
Bages ved 175 grader i ca. 15-20 min
 
Appelsin frostning
 
190 g. smør
450 g. floremelis
1 spsk meringue pulver( Købes ved special kage foretning)
7-8 tsk. appelsinsaft
lidt gult pastafarve( Købes ved special kage foretning)
 
Smør, flormelis,meringue pulver piskes sammen i mens man lidt efter lidt tilsætter
 appelsinsaften til den ønsket konsistens.
 
Stedmorblomsterne er lavet af en blanding af fondant og gum paste, efter wilton metoden.
Ja jeg skulle jo lige øver mig, da jeg er startet på wilton kursus 2 og det nød mine arbejdskollegaer så godt af :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar