Tak fordi du kikkede forbi min blog, du må meget gerne lægge en kommentar :-)
Eller hvis du har et spørgsmål kan du skrive til mig på
Mail adressen bagkagemedsjovogballade@gmail.com






fredag den 1. marts 2013

Grov pizzadejsbund

Grov pizzadejsbund
 
½ pk gær
2½ dl lunken vand
ca. 0,25 til 0,5 dl øl
1 stk sukker
1 tsk salt
0,25 dl olie
lidt sort peber
2/3 hvedemel og 1/3 rugmel
 
Det hele ælders sammen til en blød men fast dej
 
Jeg delte dejen i 8 del, så en del svare til ca. en børne pizza i størrelse

Så former jeg dejen til store boller, da de er nemmer at rulle ud til en pizza, jeg bruger en rullepind, men kan selvfølig bruge hva man har lyst til.
Forbages lidt i ovn ved 250 grader i ca. 3 min
Kom det ønsket fyld på og bag den vidre
Billedet under er en bund med revet ost og lidt mozzarella plus hvidløg
Min farvorit er med lidt pizzasauce, mozzarella, hvidløg og kylling kebab( den fra Lidl)

 

2 kommentarer: